Om oss

Shanawaz Khan, Daglig leder

– Mastergrad i Molekylærbiologi og biokjemi, fra Universitetet i Oslo.

“Jeg slet på skolen når jeg gikk på ungdomsskolen, mens jeg publiserte forskningsartikler på Universitetet.”

Shanawaz Khan har mastergrad i Molekylærbiologi og Biokjemi, fra Universitetet i Oslo (UiO). Han har vært med på å publisere forskningsartikler i anerkjente tidsskrifter. Khan fullførte arbeidet med å utvikle en immunhistokjemisk metode “whole mount labeling” og brukte den til å jobbe med kreft, tuberkulose, og nanopartikkel-medisinering. Ved siden av forskningsarbeidet underviste han på videregående skole, i kjemi, biologi, og naturfag. Med stor suksess i klasserommet ønsket Khan å nå ut til flere elever. 

Han ønsket å utvikle en bedre og underholdene undervisningsplattform. På grunn av stor  etterspørsel etter et slikt tilbud, la han en plan for hvordan de kunne nå dette målet, sammen med sin venn, Usman Sultan. Dette var starten på reisen som fikk navnet Suksess i Utdanning.

Shanawaz Khan, Daglig leder

– Mastergrad i Molekylærbiologi og biokjemi, fra Universitetet i Oslo.

“Jeg slet på skolen når jeg gikk på ungdomsskolen, mens jeg publiserte forskningsartikler på Universitetet.”

Shanawaz Khan har mastergrad i Molekylærbiologi og Biokjemi, fra Universitetet i Oslo (UiO). Han har vært med på å publisere forskningsartikler i anerkjente tidsskrifter. Khan fullførte arbeidet med å utvikle en immunhistokjemisk metode “whole mount labeling” og brukte den til å jobbe med kreft, tuberkulose, og nanopartikkel-medisinering. Ved siden av forskningsarbeidet underviste han på videregående skole, i kjemi, biologi, og naturfag. Med stor suksess i klasserommet ønsket Khan å nå ut til flere elever. Han ønsket å utvikle en bedre og underholdene undervisningsplattform. På grunn av stor  etterspørsel etter et slikt tilbud, la han en plan for hvordan de kunne nå dette målet, sammen med sin venn, Usman Sultan. Dette var starten på reisen som fikk navnet Suksess i Utdanning.

Usman Sultan, Nestleder

– Lege

“Jeg har alltid vært fascinert av medisin og troen på at visuelle hjelpemidler kan revolusjonere måten vi underviser og lærer på…”

Usman Sultan har en bakgrunn i medisinstudier fra Slovakia og Bulgaria, og har vært en engasjert kontaktperson for Norsk Medisinstudentforening (en underorganisasjon av Den Norske Legeforening). Han spilte en viktig rolle i etableringen av foreningen ved sitt studiested i Bulgaria. Sultan har tidligere arbeidet ved Sykehuset Østfold Kalnes og er nå tilknyttet Medisinsk avdeling på Sykehuset Namsos.

Ved siden av sin legekarriere, er Sultan lidenskapelig opptatt av å utvikle en innovativ undervisningsplattform ved hjelp av animasjoner og illustrasjoner. Han tror sterkt på kraften av visuelle hjelpemidler i undervisningen og sier at “bilder kan beskrive mer enn 1000 ord”. Sultan mener at grafisk design av illustrasjoner og animasjoner kan gjøre det enklere for studenter å forstå og huske komplekse konsepter. Hans unike tilnærming til undervisning og ekspertise innen medisin gjør ham til en uvurderlig ressurs for Suksess i Utdanning og dens elever.

Usman Sultan, Nestleder

– Lege.

“Jeg har alltid vært fascinert av medisin og troen på at visuelle hjelpemidler kan revolusjonere måten vi underviser og lærer på…”

Usman Sultan har en bakgrunn i medisinstudier fra Slovakia og Bulgaria, og har vært en engasjert kontaktperson for Norsk Medisinstudentforening (en underorganisasjon av Den Norske Legeforening). Han spilte en viktig rolle i etableringen av foreningen ved sitt studiested i Bulgaria. Sultan har tidligere arbeidet ved Sykehuset Østfold Kalnes og er nå tilknyttet Medisinsk avdeling på Sykehuset Namsos.

Ved siden av sin legekarriere, er Sultan lidenskapelig opptatt av å utvikle en innovativ undervisningsplattform ved hjelp av animasjoner og illustrasjoner. Han tror sterkt på kraften av visuelle hjelpemidler i undervisningen og sier at “bilder kan beskrive mer enn 1000 ord”. Sultan mener at grafisk design av illustrasjoner og animasjoner kan gjøre det enklere for studenter å forstå og huske komplekse konsepter. Hans unike tilnærming til undervisning og ekspertise innen medisin gjør ham til en uvurderlig ressurs for Suksess i Utdanning og dens elever.

Eivind Hillesund, Fysikklærer

– Førsteamenuensis, Universitetet i Agder.

Jeg brenner for undervisning i realfag og ønsker å undervise på en måte som gjør det enklere å forstå hvordan temaene henger sammen slik…”

Eivind Hillesund har mastergrad ved lektorprogrammet i matematikk og naturfag ved Universitetet i Oslo (UiO) og Doktorgrad i matematikkdidaktikk fra Universitetet i Agder (UiA). Han har nå fast stilling som førsteamanuensis ved UiA, der han underviser i matematikk og forsker på matematikkdidaktikk, med spesielt fokus på digitale undervisningsressurser. Ved siden av studiene ved UiO underviste han i matematikk og fysikk på YouTube og opparbeidet seg en stor føllerskare. Han tok en pause fra å lage undervisningsvideoer da han begynte ved Universitetet i Agder frem til han fikk anledning til å lage videoer for Suksess i Utdanning ved siden av stillingen ved UiA.

Hans lidenskap for realfag og undervisning kommer fram gjennom undervisningsmetodene hans. Han tror på å undervise på en måte som gjør det enklere å forstå hvordan temaene henger sammen. Han mener også at det er viktig å beskrive grunnleggende ideer på en forståelig måte, samt å forklare notasjonen slik at den ikke oppleves som “helt gresk”.

Eivind Hillesund, Fysikklærer

– Førsteamenuensis, Universitetet i Agder.

“Jeg brenner for undervisning i realfag og ønsker å undervise på en måte som gjør det enklere å forstå hvordan temaene henger sammen slik…”

Eivind Hillesund har Doktorgrad i matematikkdidaktikk, fra Universitet i Agder (UiA). Hillesund har vist stor lidenskap for undervisning og matematikk og fysikk, og jobbet med å forstå bruken av digitale ressurser innenfor dette feltet. Under sin praksis, har Hillesund ved eget initiativ undervist i disse fagene på YouTube, og fått en stor følgerskare. Han tok en pause fra å lage videoer, og har siden fullført doktorgraden sin og jobber nå som underviser i matematikk ved UiA. Hans lidenskap for realfag og undervisning kommer fram gjennom undervisningsmetodene hans. Han tror på å undervise på en måte som gjør det enklere å forstå hvordan temaene henger sammen, og at det er viktig å beskrive grunnleggende ideer på en forståelig måte, samt å forklare notasjonen slik at elevene ikke opplever det som “helt gresk”.

Verified by MonsterInsights